Pressemelding: LEGO Group oppfordrer alle til å gi superkraften i lek denne høytiden i en ny festlig merkevarefilm
LEGO Groups fortsetter sin Play Is Your Superpower-kampanje som er laget for å oppmuntre voksne til å prioritere lek for barna i livet deres.
Sammen med Holiday-kampanjen kjører LEGO Group sin syvende årlige #BuildToGive initiativ. #BuildToGive vil oppmuntre barn og familier globalt til å bygge et LEGO-hjerte for å gi et LEGO-sett til et barn i nød. Når den er bygget, kan du ganske enkelt dele på sosiale medier eller LEGO Life ved å bruke hashtaggen #BuildToGive før slutten av desember. Initiativet vil gi 1,5 millioner barn over hele verden på sykehus, barnehjem eller sårbare samfunn sjansen til å leke denne høytiden. Les mer om dette på: LEGO.com/BuildToGive.
Den 30 sekunder lange filmen er den siste milepælen i merkevarens bredere Play Is Your Superpower-kampanje, som tar sikte på å oppmuntre voksne til å prioritere lek for barna i deres liv. Filmen ligger på LEGO.
Billund – 1. november 2023: LEGO Group har i dag sluppet sin nyeste feriefilm, som oppfordrer alle til å gi lekens superkraft denne høytiden. Denne siste delen av merkevarens tredelte Play Is Your Superpower-kampanje viser hvordan LEGO®-lekeopplevelsen bringer en episk ny dimensjon til festlige familie øyeblikk, og forvandler det vanlige til det ekstraordinære.
LEGO Group helten Play Is Your Superpower-kampanje film, utgitt i september, fortalte historien om hvordan bedrifts verdenen ble opplyst til fordelene ved lek ved å se dens innvirkning gjennom øynene til seks eventyrlystne barn. For denne festlige oppfølgingen er super barna tilbake på oppdraget sitt for å slippe løs kreativitet og spre glede gjennom lek denne høytiden.
Produsert i samarbeid mellom LEGO Groups kreative byrå, Our LEGO Agency (OLA), og det prisbelønte byrået Droga5 Dublin, en del av Accenture Song – de heroiske barna slår seg sammen med et nabolag med både barn og voksne. En episk snøballkamp mellom naboer viser superkreftene som lek tilfører de i alle aldre, med alle oppmuntret til å omfavne og bli involvert i moroa. Med LEGO-gaver i hjertet av handlingen, inkluderer filmen også referanser til populære LEGO®-serier, partnere og produkter, inkludert LEGO® DREAMZzz™, LEGO® Technic™, LEGO® NINJAGO®, LEGO® Star Wars™, LEGO® Friends og LEGO® Disney.
Filmen viser hvordan lek låser opp superkrefter, eller ferdigheter, hos barn som hjelper dem å trives nå og i fremtiden. Uavhengig av barnets interesse, er de forent i sitt oppdrag om å spre lek denne høytiden med sin kreativitet, selvtillit og problemløsningsevne låst opp av et LEGO-sett som passer perfekt til deres lidenskap, enten det er plass, natur, spill, eventyr eller vennskap .
Julia Goldin, Chief Product and Marketing Officer i LEGO Group, sa: «I over 90 år har LEGO Group sluppet løs kreativitet og fantasi hos barn. Vi tror at kreativ eksperimentering gjennom lek bidrar til å låse opp «superkrefter» – som selvtillit, kreativitet og kommunikasjon – og at disse ferdighetene kommer barn til gode for livet. For ferie kampanjen vår i år ønsket vi å vise at LEGO-lek kan gjøre det vanlige til det ekstraordinære, og gjøre det mulig for barn å tenke nytt og gjenoppbygge sin verden gjennom lek. Hva er vel bedre å gi i gave enn lekens superkraft?»
Nic Taylor, SVP og sjef for LEGO-byrået vårt, sa: «I vår Play Is Your Superpower-kampanje viste våre fantastiske Superkids verden at lek er avgjørende for å drive alles potensiale og at det kan låse opp en supermakt som ligger i oss alle. Gjennom overraskende vendinger i ferie kampanjen vår, fortsetter vår festlige film å demonstrere lekens transformative kraft, og mer spesifikt hvordan LEGO-lek er en gave som alle vil elske.»
Jen Speirs, Chief Creative Officer, Droga5 Dublin-delen av Accenture Song, sa: «Da vi først møtte Superkids, hadde de en stor jobb å gjøre… for å vise hele verden at lek er en supermakt. Nå får de bare slippe seg løs i en full-on, snøball-dekket feiring av super ladet LEGO-lek. I en serie med episke, actionfylte filmer er de her for å vise oss at LEGO er den ultimate gaven å velge denne høytiden, fordi den bringer mennesker i alle aldre sammen, vekker kreativitet, gir næring til lidenskaper – og bringer en helt ny nivå av moro og overraskelse. Virkelig en supermakt.»
LEGO Groups Play Is Your Superpower-kampanje er laget for å oppmuntre voksne til å prioritere lek for barna i livet deres. Den fullt integrerte globale kampanjen vil gå på tvers av en rekke kanaler, inkludert TV, digitalt, utenfor hjemmet, kino, PR, influencer, sosialt og e-handel i løpet av høytiden.
Ved siden av filmlanseringen vil LEGO Group slippe løs en leken ferie i verden denne høytiden gjennom aktiveringer i butikk og digital detaljhandel og shopper, inkludert å bringe filmen til live for forbrukere i New York og London med interaktive leke opplevelser på flaggskipet Fifth Avenue og Leicester Square butikker.
Sammen med Holiday-kampanjen kjører LEGO Group syvende årlige #BuildToGive-initiativ. #BuildToGive vil oppmuntre barn og familier globalt til å bygge et LEGO-hjerte for å gi et LEGO-sett til et barn i nød. Når den er bygget, kan du ganske enkelt dele på sosiale medier eller LEGO Life ved å bruke hashtaggen #BuildToGive før slutten av desember. Initiativet vil gi 1,5 millioner barn over hele verden på sykehus, barnehjem eller sårbare samfunn sjansen til å leke denne høytiden. For å finne ut mer, besøk: LEGO.com/BuildToGive.
Fysiske LEGO butikker i Norge: Brikkebutikken på Kongsvinger, CF Bricks i Oslo, Klossehuset i Lier og Brikkeparadis i Moss
I innlegget «Hvor kan du kjøpe LEGO? Nytt og brukt…» finner du alt du trenger å vite om disse butikkene og mye mer til.
Bricklink: Norske butikker, Svenske butikker og Danske butikker. Finn ditt land på Bricklink.
De siste innleggene
- KLOSSexpo 2024
- Icons: 10333 Ringenes herre: Barad-dûr™
- Art: 31213 Mona Lisa
- Disney: 43247 Løvenes konge, Simba, som ung
- Technic: 42182 NASA Apollo Lunar Roving Vehicle (LRV)
- Ideas: 21349 Katt i smoking
- Icons: 10334 Retro-radio
- Architecture: 21061 Notre-Dame de Paris
- ART: 31212 Melkeveigalaksen
- 25 år med Star Wars, 25 sekunder med film
De siste innleggene med Dagens/Ukens minifigur
- Denne ukens minifigur er twn374 NASA Apollo 11 Astronaut
- Denne ukens minifigur er cty0145 Man in Black Suit and Tie
- Denne ukens minifigur er sw0020 Luke Skywalker (Skiff)
- Denne ukens minifigur er njo550 Wu Master, Fuzzy Cape
- Denne ukens minifigur er hs053 Parker L. Jackson
- Denne ukens minifigur er mof016 Crazy Scientist
- Denne ukens minifigur er lor021 King Theoden
- Denne ukens minifigur er tlm150 Apocalypse Benny, The LEGO Movie 2
- Denne ukens minifigur er sh283 Katana
- Denne ukens minifigur er sw1094 Clone Trooper, 501st Legion (Phase 2)